Tuesday 13 November 2012

Salam dari seorang Food Tech

Salam,

Saya seorang Food Tech..tapi kawan saya (bukan Food Tech) selalu kata Food Technologist suka membunuh orang..Huh???YE KE? Oklah, I have to admit..disebabkan food tech adalah penyebab kepada semua processed food yang mungkin tidaklah begitu bagus untuk kesihatan...tapi ini semua disebabkan permintaan dari konsumer!Konsumer sentiasa mahukan produk yang bagus, sedap dan murah..bak kata kawan bangsa Cina saya (Peng-bagus, Leng- Cantik, Cheng-murah)...hehhehe (betul ke???kalau silap tolong maafkan).. Hakikatnya terpaksalah, pengusaha makanan (majikan food technologist) menambah banyak bahan kimia dalam produk mereka....OK..Now stop complaining and menyalahkan orang... Blog ini ditulis bertujuan untuk memberi sedikit jawapan kepada orang ramai mengenai produk makanan dan cara membuat pilihan yang lebih bijak.Di harap dengan ilmu yang tersangat sedikit yang dipinjamkan Allah kepada saya..dapatlah saya memberi input kepada pembaca.. Wallahualam...

No comments:

Post a Comment